Recenzie Five Feet Apart (2019)

Imagini pentru five feet apart

Descriere

Doi tineri ce suferă de fibroză chistică se întâlnesc într-un spital, unde se îndragostesc unul de celălalt. Din cauza bolii, ei nu au voie să aiba contact fizic. Acesta este rezumatul oferit pentru filmul Five Feet Apart, regizat de Justin Baldoni (regizorul serialului Jane the Virgin, My last Days și a filmului Madam Secretary), pornind de la cartea cu același nume, dar regăsindu-se totuși câteva influențe din filmul The Fault in our stars (Josh Boone, 2014)

Filmul a apărut pe 14 martie 2019 în State, abia pe 3 mai în România.

Un film cu un buget de 7 milioane de euro, ce a reușit în două luni să scoată 47 de milioane doar din vizionările din America.

Jocul actoricesc

Actorii principali sunt Haley Lu Richardson (care a jucat în Jane The Virgin, regizat de acelasi regizor, cât și în Split, Columbus etc) în rolul Stellei și Cole Sprouse (cunoscut pentru Riverdale, F.R.I.E.N.D.S, Viața cu Zack & Cody etc) în rolul lui Will, ambii primind laude din partea criticilor pentru performanța din Five Feet Apart, acompaniați de vorbe precum „Richardson și Sprouse atacă rolurile cu un atât de mult bun-gust, încât niciodată nu se deteriorează chimia” – Kevin Maher

Totodată, rolurile sunt într-o oarecare măsură grele, fiind nevoită expresivitate pentru o romanță-dramă, jocul actoricesc al celor doi fiind pe măsură.

Imagine similară
Imagine similară

Scenariu

Povestea în sine nu este una complicată, ci, mai degrabă, fragilă. Asemeni romanelor, scrierea acestui scenariu aduce a tehnica bulgărelui de zăpadă, care se tot rostogolește, se adună tot mai multe lucruri rele și bulgărele devine tot mai mare.

Imagine similară

Filmul este, în mare, o adaptare reușită a cărții, integrând majoritatea momentelor tensionante, astfel încât Five Feet Apart devine genul de film la care nu trebuie să-ți lași nicicând garda jos, pentru că vine câte un moment tensionant abia când ai trecut de precedentul.

Deranjant însă, este faptul că finalul filmului diferă de cel al cărții. Conform comentariilor actorilor de pe rețelele de socializare, a fost filmat și finalul cărții, care va fi disponibil când va ieși varianta DVD a filmului, cu tot cu bloopers.

Concluzii

Imaginea este bună, acțiunea se petrece 90% din film în cadrul spitalului, fără să fie, astfel, diversitate de locații. Personajele sunt puține, lucru ce duce la lipsa firelor narative, axându-se pe cele două personaje principale. Chimia actorilor este bună și convingătoare, dar se simt câteva momente în care actorii intră în alte roluri semnificative din cariera lor (de exemplu, Cole Sprouse (Will), mima aroganța cu gesturile personajului Jughead Jones din Riverdale). Lipsa diversității duce la ușurarea producției când vine vorba de racorduri și săriri de ax. Multe momente cruciale ale filmului par puțin grăbite.

Pe IMDb are nota 7,1/10, pe RottenTomatoes 5,4/10. Eu îl consider de nota 7,5/10.